De bewoners van de OCMW- ondersteuningswoningen in de Nikkenberg en de L. Vanbeverenstraat betaalden gedurende een zeer lange periode (17 maanden) voorschotten voor water en gas zonder een afrekening te ontvangen. In een schriftelijke vraag begin oktober vroeg ik meer uitleg hoe dit kon gebeuren.
Als antwoord gaf men dat er vertraging was opgelopen door een 'intern misverstand' en dat de bewoners in de loop van volgende week hun afrekening gingen ontvangen. Dit is effectief gebeurd, waarvoor dank.
Echter graag had ik meer duiding gekregen wat precies bedoeld wordt met een 'intern misverstand' en welke maatregelen zijn genomen om dit te voorkomen in de toekomst.
De afrekening zelf is eigenlijk geen afrekening. Ze is zeer karig op het gebied van informatie
De afrekening vermeldt namelijk enkel het te betalen bedrag. De afrekening bevat nergens het werkelijke verbruik of de betaalde voorschotten, het is zelfs onduidelijk of het om de afrekening van gas gaat of gas én water. Alle details die de gebruiker moet toelaten zijn verbruik te controleren of de rekening engiszins na te kijken staan niet op de afrekening.
Mijn vragen zijn dan ook zeer kort: waarom krijgen de verbruikers niet automatisch een detail bij hun factuur en wanneer gaan ze dat detail ontvangen?