In kader van het klachtenmanagement wordt er gerapporteerd over de geregistreerde klachten en felicitaties/dankbetuigingen in 2024.
De stad Halle bouwt aan een cultuur waarin de zorg voor de kwaliteit van de eigen dienst- en hulpverlening als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Dit vergt een volgehouden aandacht voor kwaliteitszorg. Het registreren, beheren en opvolgen van klachten is hierbij een belangrijk aspect. Klachten zetten ons ertoe aan onze werking in vraag te stellen en te optimaliseren.
Er werden 76 klachten en 52 felicitaties/dankbetuigingen geregistreerd. In bijlage het overzicht en een analyse omtrent de klachtenbehandeling in 2024.
Concrete verbeteringen naar aanleiding van klachten:
① Naar aanleiding van een klacht omtrent het verkeer in een straat, werd beslist om een snelheidsbeperking van 30 km/uur in te voeren. (gemeenteraad 25/06/2024)
② Om klachten, meldingen betreffende het verkeer in een straat te objectiveren, wordt regelmatig aan de aanbrenger de mogelijkheid geboden om een Telraam aan de woning of in de straat op te hangen.
③ De locaties waar de LiDAR-superflitspaal wordt opgesteld, worden mee bepaald door o.a. burgermeldingen/klachten.
④ Naar aanleiding van een klacht werd het proces ‘inname openbaar domein’ verfijnd.
⑤ Naar aanleiding van een klacht over het gebruik van de afsprakenapp van het parkeerbedrijf, heeft stad Halle bemiddeld en het probleem gesignaleerd bij het parkeerbedrijf.
Decreet lokaal bestuur.
Beslissing college van burgemeester en schepenen 31 januari 2025
Er wordt kennis genomen van de jaarrapportage betreffende het klachtenmanagement 2024.