Terug
Gepubliceerd op 28/05/2025

2025_GR_00156 - Geïntegreerd afspraken- en klantgeleidingssysteem - Lastvoorwaarden en raming - Goedkeuring

Gemeenteraad
di 27/05/2025 - 20:00 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Eunice Yahuma, voorzitter; Bertrand Demiddeleer; Marc Snoeck; Peggy Massien; Pieter Busselot; Hedwig Van Rossem; Mark Demesmaeker; Wim Demuylder; Marc Sluys; Dirk Van Heymbeeck; Brigitte Moyson; Rogier Lindemans; Sven Pletincx; André Gorgon; Arno Pirolo; Benjamin Swalens; Eva Demesmaeker; Jeroen Hofmans; Louis Van Dionant; Marijke Ceunen; Pascal Saenen; Yves Demanet; Valerie Hamelryck; Johan De Smet; Mathias Pierquin; Moustapha Akkouh; Lies Allonsius; Andy De Brouwer; Hilde De Poorter; Nancy Hanssens; Kevin Kestemont; Anneke Marin; Hans Sinnaeve; Ulla Walravens; Jan De Winne, Algemeen directeur

Afwezig

Jan Ghysels

Secretaris

Jan De Winne, Algemeen directeur

Voorzitter

Eunice Yahuma, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2025_GR_00156 - Geïntegreerd afspraken- en klantgeleidingssysteem - Lastvoorwaarden en raming - Goedkeuring

Aanwezig

Eunice Yahuma, Bertrand Demiddeleer, Marc Snoeck, Peggy Massien, Pieter Busselot, Hedwig Van Rossem, Mark Demesmaeker, Wim Demuylder, Marc Sluys, Dirk Van Heymbeeck, Brigitte Moyson, Rogier Lindemans, Sven Pletincx, André Gorgon, Arno Pirolo, Benjamin Swalens, Eva Demesmaeker, Jeroen Hofmans, Louis Van Dionant, Marijke Ceunen, Pascal Saenen, Yves Demanet, Valerie Hamelryck, Johan De Smet, Mathias Pierquin, Moustapha Akkouh, Lies Allonsius, Andy De Brouwer, Hilde De Poorter, Nancy Hanssens, Kevin Kestemont, Anneke Marin, Hans Sinnaeve, Ulla Walravens, Jan De Winne
Stemmen voor 34
Mark Demesmaeker, Bertrand Demiddeleer, Wim Demuylder, Dirk Van Heymbeeck, Rogier Lindemans, Peggy Massien, Brigitte Moyson, Pieter Busselot, Hedwig Van Rossem, Marc Sluys, Marc Snoeck, Sven Pletincx, André Gorgon, Arno Pirolo, Benjamin Swalens, Eva Demesmaeker, Jeroen Hofmans, Louis Van Dionant, Marijke Ceunen, Pascal Saenen, Yves Demanet, Valerie Hamelryck, Johan De Smet, Mathias Pierquin, Moustapha Akkouh, Lies Allonsius, Andy De Brouwer, Hilde De Poorter, Nancy Hanssens, Kevin Kestemont, Anneke Marin, Hans Sinnaeve, Ulla Walravens, Eunice Yahuma
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2025_GR_00156 - Geïntegreerd afspraken- en klantgeleidingssysteem - Lastvoorwaarden en raming - Goedkeuring 2025_GR_00156 - Geïntegreerd afspraken- en klantgeleidingssysteem - Lastvoorwaarden en raming - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en doel

De gunning voor het softwarepakket voor klantgeleiding en afspraken in het stadhuis is aan vernieuwing toe. Bovendien zal er vanaf de verhuis van de sociale dienst naar het stadhuis nood zijn aan extra balies in het stadhuis die mee worden opgenomen in het systeem.
Naast klantgeleiding en afspraken, koppelen we dit dossier ook aan een planningsmodule om de medewerkers efficiënt aan de balies in te plannen en aan een betalingsmodule voor afhandeling van zowel online betalingen voor bepaalde producten als betalingen ter plaatse (bankaart of digitaal).

Advies en motivering

In het kader van de opdracht “geïntegreerd afspraken- en klantgeleidingssysteem ” werd een bestek met nr. 2025436 opgesteld door stad Halle.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 150.000,00 excl. btw of € 181.500,00 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Juridische gronden

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad. 

De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen. 

Het Bestuursdecreet van 7 december 2018. 

Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht. 

De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen. 

De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 221.000,00 niet). 

Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen. 

Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Collegebeslissing van 18 april 2025.

Collegebeslissing van 25 april 2025.

Adviezen

Financiële dienst Gunstig advies

Kredieten zijn beschikbaar. De procedure kan gestart worden.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2025436 en de raming voor de opdracht “geïntegreerd afspraken- en klantgeleidingssysteem ”, opgesteld door stad Halle worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 150.000,00 excl. btw of € 181.500,00 incl. 21% btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.

Artikel 4

De uitgave voor deze opdracht is voorzien op volgende registratiesleutels

  • ST-24100000-01190 voor de investeringskost
  • ST-61400090-01190 voor de exploitatiekosten