De notulen van de zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 oktober 2022 worden ter goedkeuring voorgelegd aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Niet van toepassing.
Artikel 32 en 74 van het Decreet Lokaal Bestuur: de raad voor maatschappelijk welzijn keurt, mits eventuele aanpassingen, de notulen van de vorige raadszitting goed.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de notulen goed van de zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 oktober 2022.
De OCMW-raad verleende in zitting van 17 december 2018 goedkeuring aan de gunning van de opdracht “OCMW - bouw 40 assistentiewoningen met ondergrondse parking” aan Antwerpse Bouwwerken NV, Bouwensstraat 21 te 2140 Antwerpen tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 9.322.313,63 excl. btw of € 10.412.859,93 incl. btw.
De uitvoering moest gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek 16 077 - 'Realisatie van 40 assistentiewoningen met ondergrondse parking en dementieterras’.
De assistentiewoningen werden in gebruik genomen vanaf januari 2021.
De voorlopige oplevering vond plaats op 3 september 2021.
Op 29 november 2021 diende de opdrachtnemer bij het OCMW Halle middels de brief met referentie 2364/DOC/LVE/202111.0426 onder verwijzing naar feiten en omstandigheden een becijferde eis in van 1.294.600,38 €.
De inhoud van dit schrijven werd formeel betwist per brief op 17 februari 2022 waarbij tevens voorbehoud werd gemaakt voor vertragingsboetes en gederfde inkomsten.
Op 21 december 2021 gaf de OCMW-raad van Halle het principieel akkoord om te onderhandelen met de opdrachtnemer met het oog op de eventuele sluiting van een dadingsovereenkomst. In de daarop volgende maanden voerden het OCMW Halle en de opdrachtnemer hierover gesprekken, in aanwezigheid van de ontwerper.
Uit deze gesprekken bleek het volgende:
- Partijen zijn het er over eens dat de opdrachtnemer tijdens de werken onvoorzienbare onderbrekingen heeft moeten ondergaan en maatregelen heeft moeten nemen, waardoor er meerkosten zijn ontstaan.
- Partijen willen over het geschil een dadingsovereenkomst sluiten, waarbij zij allebei toegevingen doen in de zin van artikel 2044 B.W. en waarmee zij de onderlinge betwistingen definitief beëindigen. Partijen doen dit omwille van proces-economische redenen, zonder enige nadelige erkenning en zonder aanvaarding van fout of schuld.
- Partijen becijferen een correcte vergoeding voor de geleden schade en de gemaakte kosten.
Aan de raad wordt voorgesteld akkoord te gaan met deze dading.
Aan de OCMW-raad wordt ook goedkeuring gevraagd om de kredieten te verhogen op OC -22100007-09523-V1.5.8 -zorginfra-assist won-paketel0. Deze verhoging zit inderdaad in de voorbereiding van de meerjarenplanwijziging. De meerjarenplanwijziging wordt aan de raad van december ter goedkeuring voorgelegd.
Door de goedkeuring van de raad van november over de dading en de kredietverhoging, kunnen de nodige schikkingen al getroffen worden om het bedrag van de dading tijdig te betalen.
Entiteit | Rekening | BItem | Actie | Investeringsproject | Subproject | Budgethouder | goedgekeurd B 2022 | beschikbaar 2022 | nieuw B 2022 na wijziging |
OC : O.C.M.W. HALLE | 22100007 | 09523 | V1.5.8 | Zorginfrastruct | Assist won | paketel0 | € 113.952,08 | € 97.919,95 | € 446.077,57 |
Eindtotaal | € 113.952,08 | € 97.919,95 | € 446.077,57 |
De OCMW-raad gaat akkoord met de dadingsovereenkomst in bijlage over het geschil over de opdracht van de bouw van de assistentiewoningen met ondergrondse parking tot slot van alle rekening voor een bedrag van € 385.000,00.
De OCMW-raad keurt de kredietverhoging goed met € 332.125,49 op budgetsleutel “OC -22100007-09523-V1.5.8 -zorginfra-assist won-paketel0”, die deel uitmaakt van de meerjarenplanwijziging welke in december 2022 aan de raad ter goedkeuring wordt voorgelegd.
De dienstverlenende vereniging TMVS houdt een buitengewone algemene vergadering op dinsdag 13 december 2022 om 14.30 uur in Flanders Expo, Maaltekouter 1 te 9051 Gent.
De vergadering zal fysiek plaatsvinden met digitale inbelmogelijkheid via ZOOM.
De agenda bestaat uit volgende punten:
1. Toetreding van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
3. Evaluatie 2022, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2023 (cfr. artikel 432 DLB)
4. Begroting 2023 (cfr. artikel 432 DLB)
5. Actualisering presentievergoeding
6. Statutaire benoemingen
Varia.
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering dd. 13 december 2022 en de vaststelling van het mandaat van de afgevaardigde dienen goedgekeurd door de OCMW-raad.
Ter info: In zitting van de OCMW-raad van 27 april 2021 werd de heer Louis Van Dionant, schepen, aangeduid om het OCMW te vertegenwoordigen op de algemene vergaderingen van TMVS. Mevrouw Anke Matthys, OCMW-raadslid, werd in zitting van de OCMW-raad van 27 april 2021 aangeduid als plaatsvervanger.
- Statuten van de dienstverlenende vereniging TMVS.
- Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur.
- Besluit van de OCMW-raad van 27 april 2021 houdende toetreding van het OCMW tot de dienstverlenende vereniging TMVS.
- Besluit van de OCMW-raad van 27 april 2021: aanduiding van de heer Louis Van Dionant als afgevaardigde van het OCMW in de algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging TMVS.
- Besluit van de OCMW-raad van 27 april 2021: aanduiding van mevrouw Anke Matthys als plaatsvervangend afgevaardigde van het OCMW in de algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging TMVS.
- Beslissing vast bureau van 14 oktober 2022.
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging TMVS van 13 december 2022 en de daarbij horende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten worden goedgekeurd:
1. Toetreding van deelnemers
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge toetredingen
3. Evaluatie 2022, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2023 (cfr. artikel 432 DLB)
4. Begroting 2023 (cfr. artikel 432 DLB)
5. Actualisering presentievergoeding
6. Statutaire benoemingen
Varia.
De raad draagt de aangeduide vertegenwoordiger, desgevallend de plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv vastgesteld op 13 december 2022, te onderschrijven en haar/zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de OCMW-raad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Een afschrift van deze beslissing zal gestuurd worden, hetzij per post t.a.v. FARYS, Stropstraat 1 te 9000 Gent hetzij per elektronische post, 20221213BAVTMVS@farys.be.
Haviland Intercommunale IgSv houdt een buitengewone algemene vergadering op 14 december 2022 om 18 uur in de kantoren van Haviland - Brusselsesteenweg 617 te 1731 Zellik.
Agenda:
1. Notulen van de algemene vergadering van 22 juni 2022: goedkeuring;
2. De te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie + begroting 2023 (art. 34): goedkeuring;
3. Vervanging lid raad van bestuur (art. 19): goedkeuring;
4. Varia.
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering dd. 14 december 2022 en de vaststelling van het mandaat van de afgevaardigde dienen goedgekeurd door de OCMW-raad.
Ter info: schepen Johan Servé werd door de OCMW-raad op 26 februari 2019 aangesteld om het OCMW Halle te vertegenwoordigen op de jaarvergaderingen van Haviland voor de volledige legislatuur 2019-2024.
OCMW-raadslid Anke Matthys werd door de OCMW-raad op 26 februari 2019 aangesteld als plaatsvervanger.
- Artikel 432 van het Decreet Lokaal Bestuur
- Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 26 februari 2019 houdende de aanstelling van schepen Johan Servé als afgevaardigde van het OCMW in de algemene vergadering van Haviland.
- Beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 26 februari 2019 houdende de aanstelling van OCMW-raadslid Anke
Matthys als plaatsvervangend afgevaardigde van het OCMW in de algemene vergaderingen van Haviland.
- Beslissing vast bureau van 28 oktober 2022.
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale IgSv op 14 december 2022 worden goedgekeurd:
1. Notulen van de algemene vergadering van 22 juni 2022: goedkeuring;
2. De te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie + begroting 2023 (art. 34): goedkeuring;
3. Vervanging lid raad van bestuur (art. 19): goedkeuring;
4. Varia.
De vertegenwoordiger van het OCMW Halle is gemandateerd om de agendapunten op de buitengewone algemene vergadering van Haviland Intercommunale IgSv van 14 december 2022 goed te keuren.
Het vast bureau wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.
Op 8 september 2022 werd door architectenbureau Lemaire - Longeval in naam van immo-ontwikkelaar BB Real Estate, afgekort “B.B.R.E.” (besloten vennootschap met maatschappelijke zetel te 1082 Sint-Agatha-Berchem, Hortensiagaarde 11) een omgevingsvergunningsaanvraag ingediend in het omgevingsloket voor een bouwproject gesitueerd aan de Brusselsesteenweg t.h.v. huisnummers 277 en 279.
Het bouwproject werd ontworpen overheen een bestaande moerriool dewelke wijk ‘Stroppen’ aankoppelt aan de riolering in de Brusselsesteenweg. Het bouwproject kan niet uitgevoerd worden tot zolang de bestaande riolering niet verplaatst werd.
Voorliggende aanvraag zoals gerefereerd onder OMV_2022120330 in het omgevingsloket wordt hieronder beknopt toegelicht.
Situering project:
- gelegen aan gewestweg; Brusselsesteenweg 275, 277, 279
Kadastrale ligging:
HALLE, afdeling 1, Sectie M, perceelnummers: 277A, 282F, 283K, 286G en 287C
Stedenbouwkundige basisgegevens:
- gelegen in:
- niet gelegen in:
Voorwerp van de aanvraag (binnen ontwerpcontouren):
- Afbraak bestaande bebouwing (opslagplaatsen/bergingsruimten)
- Verplaatsen bestaande moerriolering naar de zone voor openbare wegenis conform art. 3 BPA nr. 42 STROPPEN
- Bouwen meergezinswoning (bestaande uit 41 appartementen)
- Bouwen kantoorruimte (185 m²)
- Bouwen van inritzone, parkeerplaatsen en fietsenstalling
Voorafgaandelijk aan het behandelen van de omgevingsvergunningsaanvraag door het college van burgemeester en schepenen dient het aspect van de aanvraag tot verplaatsing van de bestaande moerriolering en meer bepaald het verplaatsen van de erfdienstbaarheidszone ten behoeve van het onderhoud, behandeld te worden door de gemeenteraad en de OCMW-raad.
De ingediende dossierstukken van voorliggende aanvraag gekend onder OMV_2022120330 in het omgevingsloket bevatten een ontwerp van akte opgesteld in naam van Meester Tijl DE TROYER, geassocieerd Notaris te Elsene, ter verplaatsing van de erfdienstbaarheidszone gelegen overheen private gronden te Afdeling 1, Sectie M (perceelnummers 277A en 275) tussen de Joseph Uylenbroeckstraat en de Brusselsesteenweg. (de notaris werd aangesteld door de aanvrager van de omgevingsvergunning)
Het spreekt voor zich dat eerst het juridisch luik dient behandeld te worden vooraleer het college van burgemeester en schepenen een omgevingsvergunning kan afleveren waarbij voorzien wordt om een bestaand gemeentelijk rioolstelsel te gaan verleggen.
Zowel de gemeenteraad in de hoedanigheid van stad Halle en de OCMW-raad in de hoedanigheid van het OCMW van Halle als betrokken grondeigenaar, dienen eerst akkoord te gaan met de verplaatsing van de erfdienstbaarheidszone (t.b.v. het onderhoud) vooraleer de riolering feitelijk na het afleveren van een vergunning kan verplaatst worden.
Het bouwproject kan immers niet uitgevoerd worden vooraleer de bestaande riolering verplaatst wordt.
Op 21 november 1986 werd het bestek en de plannen betreffende het ontwerp ‘aanleggen van toegangsweg en van riolen in de tuinwijk “Stroppen”; Albert Jambonstraat – Joseph Uylenbroeckstraat’, aanvaard en goedgekeurd door de gemeenschapsminister van huisvesting.
Ingevolge de uitvoering van deze rioleringswerken werd de wijk Stroppen en de J. Uylenbroeckstraat voorzien van een rioleringsstelsel dat gekoppeld werd aan de riolering in de Brusselsesteenweg.
Het ontwerp van de plannen voorzag dat de riolering, vanaf J. Uylenbroeckstraat nr. 14, in de ondergrond van private percelen diende geplaatst te worden tot aan de Brusselsesteenweg.
Deze percelen zijn hedendaags ten kadaster gekend onder de 1ste afdeling, Sectie M met perceelnummers: 275, 277A en 281H3.
Voor wat betreft de plaatsing van de riolering in de ondergrond van perceelnummer 277A kon geen overeenkomst in der minne geregeld worden en werd er op 3 december 1986 in openbare terechtzitting van het vredekanton te Halle een vonnis uitgesproken waarbij het volgende werd besloten:
“ Zeggen dat voor inneming nr. 19, daar waar de onteigening slaat op de ondergrond, hiernagemelde bijzondere voorwaarden opgelegd worden, voor de doorgang in de ondergrond:
1. Er wordt aan de stad Halle een erfdienstbaarheid van doorgang en behoud van riolen in de ondergrond verleend in de hier toe bepaalde percelen.
2 De Stad Halle zal de nadelige erfdienstbaarheid lijden, zo zichtbare als onzichtbare, voortdurende als onvoortdurende, die de met de erfdienstbaarheid belaste goederen zouden kunnen bezwaren. Ze zal genieten van de voordelige erfdienstbaarheden„ indien er bestaan, behalve zich te Verweren tegen de ene, en de andere te laten gelden, naar haar goeddunken, op haar kosten en risico’s zonder waarborg vanwege onderhavige erfdienstbaarheidverleners.
3. De verleners van de erfdienstbaarheid blijven ten opzichte van het met erfdienstbaarheid belast perceel, van de volgende voorrechten genieten:
a) Het recht van kosteloze overweg en bovenvlakbeschikking op de belaste goederen. De bovenvlakbeschikking ten behoeve van de erfdienstbaarheidverleners of hun rechthebbenden omvat het bewerken, bemesten, bezaai en beplanten op hun risico van alle vruchten, alsook het afsluiten, uitgesloten zijnde van alle ander recht, als: het oprichten van gebouwen, het planten van hoogstammige bomen, het toekennen aan zichzelf of aan derden van het recht hot peil van het maaiveld van het belast perceel te wijzigen, van het uitvoeren van welkdanig onderaards werk in de gronden belast met de erfdienstbaarheid.
b) Het recht van het behouden op de belaste percelen van bestaande draineerbuizen voor landbouwdoeleinden. Bij nieuwe aanleg van of herstelling aan bestaande draineerbuizen dient voorafgaandelijk en schriftelijk toelating van uitvoering en toezicht aangevraagd.
4. De Stad Halle of haar rechthebbende zal altijd het recht genieten ondanks de hierhoger opgenoemde voorrechten, te allen tijde, op en in de belaste grond, en dit zonder enige vergoeding de zichtbare of onzichtbare werken te onderzoeken, veranderingen of verbeteringen aan uit te voeren. Gebeurlijke beschadigingen aan gewassen en afsluitingen dient vergoed.
5. Tijdelijke bezetting.
Om aan de stad toe te laten de werken tot aanleggen van de riolering uit te voeren zal zij tijdens de uitvoering dezer werken tijdelijk mogen bezit nemen van bijkomende stroken, palende aan bet perceel en afgebeeld in bistere tint op het plan der erfdienstbaarheden van doorgang.
Voor deze bezetting en de schade aangericht aan grond en gewassen zal er een vergoeding aan de huurder uitgekeerd worden. Na de uitvoering van de werken zullen deze stroken alsmede het belast perceel onder hun oorspronkelijk profiel teruggebracht. worden. De putranden van inspectieputten bevinden zich op minstens 70 cm onder hot maaiveld.”
De stad werd opgedragen tot vergoeding van het volgende bedrag aan de benadeelde partij:
Inneming nr. 19: verlenen van ondergrondse doorgang
Totaal: 17.575 BEF -> 435,67 EUR
Ten behoeve van het onderhoud werd er dus een erfdienstbaarheidszone met een breedte van 3,00 m (1,50 m langs weerszijden van de as van de riolering) gevestigd over de lengte van de riolering zoals aangegeven op onderstaande afbeelding:
Op advies van de rioleringsambtenaar van stad Halle werd opdracht gegeven aan de huislandmeter om de bestaande toestand en de werkelijke ligging van de moerriool ter plaatse op te meten en om een ontwerp op te maken van het verplaatsen van de riolering en de bijhorende erfdienstbaarheidszone, rekening houdende met de bestemmingen conform het BPA nr. 42 ‘STROPPEN’ en de ontwerpplannen van architectenbureau Lemaire – Longeval.
Zie bijlagen ‘PLAN_BT_ERFD 17-08-2022’ en ‘PLAN_NT_ERFD 07-09-2022’ ter inzage van de plannen m.b.t. de verplaatsing van de erfdienstbaarheidszone.
De verplaatsing is enkel voorzien overheen percelen 277A en 275.
Rekening houdende met onderstaande bevindingen kan gesteld worden dat er geen bijkomstige minwaardevergoeding aan te pas komt:
Gelet;
- wordt aan de gemeenteraad van Halle en de OCMW-raad van Halle geadviseerd om de ontwerpakte getiteld ‘verzaking en vestiging van erfdienstbaarheid’ zoals opgesteld door NOTALEX geassocieerde notarissen in naam van Meester Tijl DE TROYER, geassocieerd Notaris te Elsene, goed te keuren.
Alle kosten verbonden aan het verlijden van de akte zijn ten laste van de bouwheer van het voornoemde project.
Het ontwerp van akte, getiteld ‘verzaking en vestiging van erfdienstbaarheid’ zoals opgesteld door NOTALEX geassocieerde notarissen in naam van Meester Tijl DE TROYER, geassocieerd Notaris te Elsene, wordt goedgekeurd.
De samenwerking tussen de stad Halle en de vzw MetSmaak voor de uitbating van de keuken en dus het leveren van maaltijden voor het WZC Zonnig Huis, de assistentiewoningen, het buurtrestaurant 't Vondel en de thuismaaltijden in Halle vereist eveneens een huurovereenkomst voor het gebruik van de keuken in het Zonnig Huis.
De huurovereenkomst werd opgesteld en gaat in vanaf 01.11.2021.
Er werd een plaatsbeschrijving opgemaakt van de keuken. Deze werd toegevoegd aan het contract.
De huurprijs bedraagt 1.500 euro per maand en is jaarlijks indexeerbaar.
De overeenkomst is van onbepaalde duur maar is wel opzegbaar met een opzeggingstermijn van 6 maanden.
Het decreet over het lokaal bestuur, deel III, titel 4, hoofdstuk 5.
Wet van 8 juli 1976, artikel 60, §6.
Beslissing vast bureau van 21 oktober 2022.
De inkomsten worden voorzien op een nieuwe sleutel: OC-01193-70500010-CATST
De OCMW-raad keurt de huurovereenkomst tussen het OCMW Halle en de vzw MetSmaak goed voor het verhuren van de keuken van het Zonnig Huis aan de vzw MetSmaak.
De vergoeding voor oplaadpunten is historisch ontstaan bij de start van de werking met budgetmeters.
In de regelgeving wordt immers aan de netbeheerders (met Fluvius als werkmaatschappij) opgelegd dat er per gemeente minstens één oplaadpunt ter beschikking moet zijn. Om dit te kunnen realiseren is er een samenwerking uitgewerkt met de OCMW's.
Sindsdien is er veel veranderd. Vooreerst was er de introductie en de ruime verspreiding van de self-service oplaadterminals, Samen met de uitrol van de digitale meter met de mogelijkheid om van thuis uit online betalingen te kunnen doen, is het betalingslandschap voor de digitale meter met Prepaid grondig hertekend. Fluvius stelt vast dat heden reeds gemiddeld 85% van de klanten met een digitale meter in prepaid gebruik maakt van het online betalen en dus geen verplaatsing naar een oplaadterminal meer doet.
Gelet op bovenstaande, voelt Fluvius de noodzaak ontstaan om een andere invulling te bepalen voor de toekenning van een (oplaad)vergoeding aan de OCMW's, alsook om de verdelings- en/of toekenningscriteria te herzien.
Naar aanleiding van de verdere digitalisatie van de budgetmeters en de betalingsmogelijkheden, wordt er minder gebruik gemaakt van de oplaadmogelijkheden via betaalterminals van Fluvius aan het Sociaal Huis. De oplading van budgetmeters via online-betaling wordt de norm. Naar aanleiding hiervan wenst Fluvius de oplaadvergoeding en de verdelings- en toekenningscriteria te herzien.
In de nieuwe overeenkomst, die zou ingaan op 1 januari 2023, wensen zij geen wijzigingen door te voeren in de vergoedingen voor de jaren 2023 en 2024. De vergoedingen voor 2023 en 2024 zullen gelijk blijven lopen aan de vergoeding voor 2021.
Vanaf 2025 zal het OCMW een vaste (niet-indexeerde) basisvergoeding ontvangen van 2.000,00 euro. Daarnaast ontvangt het OCMW een bijkomende vergoeding pro rata het aantal prepaid-klanten bepaald op 31 december van het werkingsjaar.
Deze bijkomende vergoeding per OCMW wordt als volgt berekend:
1) De 'Totale (geindexeerde) vergoeding' wordt verminderd met de totaliteit van de basisvergoedingen uitgekeerd aan de OCMW's.
2) Vervolgens wordt dit saldo verdeeld over de OCMW's volgens de verhouding: aantal prepaid-klanten OCMW / aantal prepaid-klanten totaliteit OCMW's
Simulatie:
Naar aanleiding van de wijzigingen heeft Fluvius een simulatie overgemaakt.
Periode 2023-2024
Voor de werkingsjaren 2023 en 2024 ontvangt het OCMW als vergoeding identiek hetzelfde bedrag dat is toegekend aan het lokaal bestuur met betrekking tot werkingsjaar 2021. Voor OCMW Halle bedraagt dit € 25.101,70 euro
Periode 2025 - ...
Opmerking: Fluvius simuleert de vergoeding voor OCMW Halle voor werkingsjaar 2025 op basis van het aantal prepaid klanten gekend op 1/09/2022.
A | Totale vergoeding 2025
| € 3.168.000
|
B | Vaste vergoeding per OCMW
| € 2.000
|
C | Aantal deelnemende OCMW's in 2021
| 298
|
D | Totale basisvergoeding (B x C)
| € 596.000
|
E | Rest bijkomende vergoeding (A - D)
| € 2.572.000 |
F | Aantal prepaid klanten op 1/09/2022
| 656
|
G | Totaal aantal prepaid klanten op 1/09/2022
| 73.670
|
H | Bijkomende vergoeding (F / G ) x E voor OCMW Halle | € 22.902,57 |
I | Totaal gesimuleerde vergoeding B + H voor OCMW Halle | € 24.902,57 |
Decreet Lokaal Bestuur.
Energiedecreet en uitvoeringsbesluiten.
Beslissing vast bureau van 4 november 2022.
De berekening die Fluvius voorstelt is gebaseerd op de verhouding van aantal prepaid klanten in Halle en de totaliteit van het aantal prepaid klanten bij de 298 deelnemende OCMW's.
Dit is een faire berekeningswijze.
De OCMW-raad keurt de overeenkomst "vergoeding beheer betaalterminals en ondersteunende activiteiten aan OCMW's" tussen het OCMW Halle en Fluvius goed.