De dienst ICT stelt voor om in te tekenen op het raamcontract van VERA en dit voor de vervanging van alle kopieertoestellen van de stad en het OCMW alsook voor de afname van een aantal volumeprinters en het universeel beheersysteem.
De kostprijs voor de huur en het verbruik over een looptijd van 60 maanden of 5 jaar wordt geraamd op:
Budget hiervoor is voorzien op volgende registratiesleutel van het budget 2022 en de komende jaren:
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 15 april 2018 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Beslissing college van burgemeester en schepenen van 5 november 2021.
Eind februari 2022 verlopen de contracten van de multifunctional kopieertoestellen en het bijhorend universeel beheersysteem.
Als stad kunnen we als lid van VERA, het Vlaams-Brabants steunpunt e-governement, intekenen op hun raamcontract voor de huur van multifunctionele kopieertoestellen, volumeprinters en een universeel beheersysteem.
Gelet op:
De opdracht betreft een raamovereenkomst voor huur en onderhoud van multifunctionals, printers, large format printers, document scanners en een universeel beheersysteem voor een periode van 5 jaar.
Het betreft een overeenkomst tegen prijslijst die samengesteld is op basis van eenheidsprijzen. De overeenkomst omvat tevens het onderhoud en de verbruiksproducten (toners, drums, inkt… exclusief papier).
Een werkgroep van afgevaardigden van de lokale besturen bepaalde mee de inhoud en voorwaarden van het bestek en heeft ook de analyse en evaluatie van offertes en de gunning begeleid.
Volgende instanties kunnen afnemen van deze raamovereenkomst zonder dat er een afnameplicht bestaat :
De leveringsadressen zijn zowel de hoofdlocatie als de bijlocaties van deze deelnemende instanties.
Deze overheidsopdracht beoogt het sluiten van een raamovereenkomst met één deelnemer per perceel.
Conform de bepalingen van het bestek werden de volgende percelen toegewezen aan:
Overwegende:
Er is in de AMJP 76.112,43 euro krediet voorzien in 2022 (geïndexeerd naar volgende jaren) op registratiesleutel ST-61400070-01190.
De gemeenteraad keurt de intekening op het raamcontract van VERA voor de vervanging van alle kopieertoestellen van de stad en het OCMW alsook voor de afname van een aantal volumeprinters en het universeel beheersysteem, goed.
De kostprijs voor de huur en het verbruik over een looptijd van 60 maanden of 5 jaar wordt geraamd op:
Huur: 215.000,00 euro excl. BTW of 260.150,00 incl. BTW (21%)
Verbruik: 25.000,00 euro excl. BTW of 30.250,00 incl. BTW (21%)
Totaal geraamd bedrag: 240.000,00 euro excl. BTW of 290.400,00 incl. BTW (21%)
Financiering is voorzien op volgende registratiesleutel van het exploitatiebudget 2022 en de komende jaren:
ST-2021-01190-61400070-brsaye00