Momenteel maakt de uitvoeringsdienst gebruik van de aankoopcentrale Farys/Creat om elektrisch installatiemateriaal en verlichting aan te kopen. Deze aankoopcentrale is nuttig als het om de aankoop gaat van standaard materiaal en waar een aantal dagen op gewacht kan worden. Echter is het zo dat men in vele gevallen de dag zelf materiaal nodig heeft om opdrachten binnen een aanvaardbare termijn uit te kunnen voeren of om acute problemen op te kunnen lossen, wat vooral in sector Zorg van groot belang is. Ook kan men hierdoor een te uitgebreide standaard stock in de wagens en het magazijn vermijden.
Een direct aankooppunt, zonder tussenpersonen/aankoopcentrale, maakt het tevens mogelijk om de nodige technische assistentie te krijgen over de aan te kopen producten. Daarom wordt er gevraagd aan het bestuur om een extra raamcontract voor de aankoop van elektrische benodigdheden af te sluiten.
In het kader van de opdracht “Raamcontract aankoop elektrische benodigdheden” werd een bestek met nr. 21pat14140003kv opgesteld door de Technische Dienst Patrimonium.
De gunningscriteria werden in samenspraak met de Uitvoeringsdienst samengesteld.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 109.995,37 excl. btw of € 133.094,40 incl. 21% btw.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 139.000,00 niet).
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.In dienstjaar 2021 is er 159.310,57 euro voorzien op registratiesleutels ST-61030000-xxxxx.
Bestelbonnen opmaken naar gelang de noodzaak.
Het bestek met nr. 21pat14140003kv en de raming voor de opdracht “Raamcontract aankoop elektrische benodigdheden”, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 109.995,37 excl. btw of € 133.094,40 incl. 21% btw.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De nodige kredieten zijn voorzien op de algemene rekening 61030000 "Aankoop benodigdheden voor gebouwen".
Bestelbonnen worden opgemaakt op het respectievelijke beleidsitem van het gebouw waarvoor de materialen nodig waren.